
10 پاداش بیرونی منحصر به فرد که کارمندان شما در سال 2023 عاشق آن خواهند شد
10 پاداش بیرونی منحصر به فرد که کارمندان شما در سال 2023 عاشق آن خواهند شد
تصور کنید اگر کارمندان شما بدانند که پشت هر کار بزرگی که انجام می دهند، در پایان کار پاداش ملموسی در انتظار آنهاست، چه اتفاقی می افتد؟ ضربالاجلها زودتر برآورده میشد، مردم انگیزه بیشتری پیدا میکردند و بهرهوری سر به فلک میکشید. و این دقیقاً قدرت پاداش های بیرونی را توضیح می دهد.
تعریف پاداش های بیرونی
جوایز بیرونی نوعی انگیزه است که با پاداش دادن به آنها با چیزی ملموس - مانند تمجید، شهرت یا پول - برای دستیابی به یک هدف خاص، انگیزه میدهد.
اصطلاح "بیرونی" نشان می دهد که پاداش از طریق عوامل خارجی حاصل می شود و خودپایدار نیست.
به عبارت دیگر، اگر پاداش بیرونی توسط شخص دیگری - به احتمال زیاد مدیر یا سازمان - ارائه نشود، ممکن است فرد نخواهد یک کار را تکمیل کند.
به عبارت دیگر، پاداشهای بیرونی زمانی مورد نیاز است که یک فرد نیاز به تکمیل یک کار دارد اما فشار لازم را ندارد - معمولاً از طرف مدیر یا سازمان.
چگونه پاداش های بیرونی را بیشتر احساس کنیم؟
رابطه ما با کار در حال تغییر است. مردم اکنون میخواهند که کانون توجه کارها و دستاوردهای آنها باشد. آنها میخواهند همتایان و مدیرانشان مشارکتهایشان را ببینند، ارزشگذاری کنند و تشخیص دهند.
اما سوال اینجاست که آیا پاداش های بیرونی به همان اندازه که به نظر می رسد خوب هستند؟ آیا حمام کردن کارکنان ما با هدایای گران قیمت و تعطیلات واقعاً عملکرد آنها را تقویت می کند؟
خوب، نه کاملا.
اولاً، محرک های بیرونی مستعد تردمیل به اصطلاح لذت بخش هستند. این به سادگی به این معنی است که وقتی به چیزهای خوب عادت کنیم، احتمالاً برای چیزهای بیشتری باز خواهیم گشت.
راه حل؟
اما آیا این بدان معناست که همه پاداش های بیرونی بد هستند؟ اصلا.
تحقیق هاروارد بیزینس ریویو راهی برای خروج از این معضل به ما نشان داد. طبق تحقیقات انجام شده:
نقل قل جوایز کوچک - حتی سرگردان - می توانند انگیزه مستقل را تقویت کنند، نه تضعیف کنند.
بنابراین، ایده ارائه پاداش های خارجی است که عبارتند از:
فرکانس: پاداش های کوچک به صورت دوره ای تأثیر بیشتری می گذارد.
معنی دار: چیزی که کارمندان شما واقعاً می خواستند.
محدود کردن: پاداشهای «بزرگ» را به یک نقطه عطف کاری محدود کنید.
مزایای پاداش های بیرونی
بخش قبلی ممکن است شما را در مورد ارائه پاداش های بیرونی محتاط کرده باشد. اما به جای یک هشدار، آن را به عنوان یک سلب مسئولیت در مورد نحوه ارائه پاداش های بیرونی به روشی که حداکثر فواید را به دست آورید، در نظر بگیرید.
یک سیستم پاداش بیرونی می تواند بسیار قدرتمند و انگیزاننده باشد. این نوعی انگیزه است که همه کارکنان از سازمان خود انتظار دارند. اما، با مزایای اضافی نیز همراه است، مانند:
- 1. سیستم پاداش بیرونی کمی است
بر خلاف پاداشهای درونی، اندازهگیری، پیگیری و اندازهگیری پاداشهای بیرونی آسان است. شما دقیقاً میدانید چه چیزی پیشنهاد شده است و میتوانید با استفاده از معیارهای عملکرد، نحوه تأثیر آن بر کارمند را پیگیری کنید.
- 2. رضایت آنی را به ارمغان می آورد، که کارکنان را تشویق می کند تا یک کار را انجام دهند.
کارکنان یک حس مثبت، احساسی و موفقیت آمیز قوی را تجربه می کنند که باعث وفاداری به شرکت می شود.
- 3. موثرتر برای وظایف چالش برانگیز
هر وظیفه ای برابر خلق نمی شود. برخی از وظایف مستلزم سطح بالایی از کار، مراقبت و تعهد است.
انگیزهها باید فوقالعاده باشند تا ماهیت رقابتی تیم شما را برای به پایان رساندن کاری که نیاز به تلاش بیشتری دارد یا مهلت کوتاهی دارد، تحریک کند.
در اینجا، انگیزه درونی کافی نخواهد بود. شما به پاداش های بیرونی نیاز دارید.
10 نمونه پاداش بیرونی که هر مدیری به آن نیاز دارد
اکنون که می دانیم چگونه این نوع پاداش ها زمانی که به موقع و معنی دار ارائه می شوند بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نمونه از پاداش های بیرونی محبوب آورده شده است:
- پرداخت عالی
رهبران دوست دارند باور کنند که امروز، پرداخت مهم نیست. تا حدی درست است.
مردم چیزهای اضافی مانند فرهنگ عالی، مزایا و غیره را می خواهند. اما هرگز این اشتباه را نکنید که فرض کنید پرداخت چیزی جایگزین شده است. چون این کار را نکرده است.
پرداخت همچنان یکی از تاثیرگذارترین انگیزه هایی است که باعث می شود کارمند از نقل مکان به مراتع سرسبز خودداری کند. طبق نظرسنجی SHRM، غرامت یا پرداخت یکی از 3 عامل اصلی رضایت شغلی است.
بنابراین، وقتی میبینید که افرادتان برای این کار بیشتر و بیشتر میشوند، از جبران منصفانه تلاشهایشان خجالت نکشید.
اگر توانایی دارید، از درجه حقوق پایه بالاتر بروید. آن را به عنوان محافظت از استعدادهای برتر خود در نظر بگیرید، به خصوص اکنون که در میان جنگ استعدادها و استعفای بزرگ هستیم.
- 2. مزایای جانبی
دستمزد عالی عالی است اما امتیازات کارکنان حتی بهتر است.
طبق نظرسنجی اعتماد استخدامی Glassdoor در سال 2015:
60 درصد از مردم گزارش می دهند که مزایا و مزایا عامل اصلی در بررسی پذیرش پیشنهاد شغلی است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 80٪ از کارکنان مزایای اضافی را به جای افزایش حقوق انتخاب می کنند.
هنگامی که به دنبال شغل جدید هستید، هر کارمندی که به خود احترام می گذارد به بسته کامل مزایا نگاه می کند. نه فقط حقوق از آنجا که اکثر شرکت ها می دانند که کارکنان این کار را انجام می دهند و بنابراین یک بسته جامع از مزایا را برای جذب کارمندان ایجاد می کنند.
بسیاری از این مزایا شامل چیزی به نام "مزایای جانبی" است. به طور خلاصه، مزایای جانبی مزایای کارمندان مشمول مالیات هستند و باید در دستمزد گیرنده گنجانده شوند.
شما می خواهید بسته مزایای کارکنان شما حداقل برخی از این مزایای جانبی محبوب را شامل شود:
بیمه سلامت
بیمه عمر
بیمه از کار افتادگی
کمک شهریه
401 هزار
زمان استراحت پرداختی (PTO)
برنامه های کمک به کارکنان (EAPs)
کمک هزینه های یادگیری و توسعه
مزایای رفت و آمد
بازپرداخت مراقبت از کودک
یارانه کافه تریا
گزینه های سهام
خدمات برنامه ریزی بازنشستگی
یک نظرسنجی جدید که توسط Fractl انجام شد، نشان داد که پس از بیمه درمانی، کارمندان مزایایی را ترجیح می دهند که برای کارفرمایان نسبتاً ارزان است، مانند ساعات انعطاف پذیر، زمان تعطیلات با حقوق اضافی و گزینه های کار از خانه.
- امنیت شغلی
در یک اقتصاد نامطمئن، امنیت شغلی با ارزش ترین دارایی برای هر جویای کار مشتاق است. برای جذب بهترین نامزدها، یک شرکت باید بر ارائه سطح بالایی از امنیت شغلی به کارکنان خود تمرکز کند.
هنگامی که افراد شروع به کار برای یک شرکت جدید می کنند، پیش بینی می کنند در ازای آن همان سطح وفاداری را دریافت کنند که از آنها انتظار می رود. چنین رابطه متقابل محترمانه ای همچنین به کارکنان انگیزه می دهد که برای شغل خود فراتر از آن عمل کنند.
از دیدگاه انگیزش بیرونی، یک مطالعه نشان داد که:
امنیت شغلی یکی از جدایی ناپذیرترین عوامل بیرونی مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان است.
به عنوان مثال، تصدی را در نظر بگیرید. تصدی شغل یکی از جوایزی است که کارکنان برای بدست آوردن آن تلاش می کنند. هنگامی که کارمندان شما فداکاری و وفاداری خود را نشان می دهند، شما پاداش امنیت شغلی دائمی را به آنها پیشنهاد می کنید.
مطمئناً یک موقعیت برد-برد به نظر می رسد، اینطور نیست؟
- 4. تبلیغات
هدف نهایی هر کارمندی این است که از نردبان ضرب المثل بالا برود و در اوج حرفه خود باشد. این باعث می شود که تبلیغات به یکی از -اگر نه مهمترین- انگیزه های بیرونی مهم در آنجا تبدیل شود.
یک مقاله HBR با عنوان شوم به نام چگونه مردم را تبلیغ می کنید می توانید فرهنگ شرکت را بسازید یا از بین ببرید:
در میان 100 شرکت برتر، 75 درصد از کارمندان معتقدند که ترفیعات به کسانی تعلق می گیرد که سزاوارترند. این ممکن است بالا به نظر برسد، اما در بین 58 موردی که ارزیابی می کنیم، در رتبه سوم پایین ترین رتبه قرار دارد.
سوال این است که چرا حتی بهترین شرکت ها مستعد تصمیم گیری ضعیف در مورد تبلیغات هستند؟
به این دلیل است که تبلیغات همچنان در معرض طرفداری، سوگیری و سایر عوامل خارجی قرار دارند. در واقع، گزارشی توسط Adobe نشان داد که:
47 درصد از هزاره ها پس از دریافت بررسی عملکرد خود، شروع به جستجوی شغل دیگری کردند.
ما اکنون در واقعیت دیگری هستیم. این یک دنیای "سگ-خوردن-سگ، فرهنگ-غذا-استراتژی-برای-صبحانه، جنگ بیش از استعدادها" است.
شايد كاركنان با استعداد، ماهر و با ديجيتال گرانبهاترين كالاي حال حاضر باشند. برای حفظ چنین افراد کلیدی در سازمان خود، باید به آنها پیشرفت شغلی گسترده ای بدهید.
شرکت ها باید یک سیستم ارزیابی عملکرد را اتخاذ کنند که منصفانه، قابل اندازه گیری و نه چندان پیچیده باشد.
- مرخصی زمان پرداخت
کارگران مدرن پس از عادت کردن به آن در طول همهگیری، به سادگی انعطافپذیری میخواهند. انعطافپذیری کاری باعث میشود تا بر برنامههای آنها کنترل داشته باشند، که به معنای کنترل بیشتر بر زندگیشان است.
با این حال، هر شرکتی نمیتواند تمام تلاش خود را برای ارائه گزینههای انعطافپذیر مانند کار از راه دور یا ترکیبی انجام دهد. ارائه مرخصی با حقوق - یا PTO - می تواند یک پاداش بیرونی بزرگ برای آن شرکت ها باشد.
PTO هر زمان مرخصی است که توسط کارفرما جبران می شود. این بدان معنی است که PTO در هر زمان تعطیلات است، روزهای بیماری، سوگواری و وظیفه هیئت منصفه همه PTO هستند.
در واقع، یک نظرسنجی در مورد رضایت شغلی و مشارکت از SHRM نشان داد که:
اکثریت قریب به اتفاق (92٪) از کارمندان گزارش کردند که مرخصی با حقوق برای رضایت شغلی کلی آنها مهم است. اما فقط 73 درصد از مرخصی استحقاقی ارائه شده در سازمان خود راضی بودند.
- 6. طرح های تقسیم سود
یکی از دلایل اصلی که چرا کارمندان شما در سود شرکت شما سرمایه گذاری نمی کنند این است که اهداف واقعاً به علاقه کارمندان شما نمی رسد.
اگر میخواهید افرادتان مانند اهداف شرکتشان را برآورده کنند، باید به این واقعیت توجه داشته باشید که هر چه شرکت سود بیشتری کسب کند، سود بیشتری برای آنها خواهد داشت.
از این رو وارد طرح تقسیم سود شوید.
طبق نظرسنجی گالوپ:
40 درصد از کارمندان گزینه های اشتراک سود را به عنوان بخشی از طرح پاداش خود می خواهند. بنابراین این یک دلیل خوب است که چرا باید در مورد آن فکر کنید.
به عبارت ساده، تقسیم سود عملی است که به کارکنان خود بخشی از سود شرکت خود را می دهید. علاوه بر حقوق و پاداش کارمند، کارفرما ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم آن را پرداخت کند.
وقتی به کارمندان نشان میدهید که کارشان چه تأثیری بر شرکت میگذارد (و پاداش آنها)، به احتمال زیاد تمام تلاششان را میکنند. این حس هدف را ایجاد می کند و به کارکنان کمک می کند تا به سمت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود بمانند.
سودی که به اشتراک می گذارید به بسته حقوقی کارمند و همچنین درآمد کلی تولید شده توسط شرکت بستگی دارد. شرکت میتواند انتخاب کند که سالی به سال چقدر به طرح مشارکت در سود کارکنان کمک کند.
- شناسایی پولی
همانطور که گفته شد، منطقی است که رهبران بدانند که قدردانی برای روحیه تیمشان چقدر مهم است. درست؟
خب، داده ها تصویر متفاوتی را نشان می دهند. نظرسنجی اخیر مک کینزی نشان می دهد که:
در طول دوره استعفای بزرگ، 54 درصد از کارمندان احساس می کردند که کارفرمایان برای آنها یا کارشان ارزشی قائل نیستند.
تصور کنید. کارمندی که در شغل خود احساس می کرد آنقدر قدردانی نشده بود، تصمیم گرفت (در چنین شرایط اقتصادی بدی) کار را ترک کند.
به عنوان رهبر، مطمئناً می توانیم بهتر عمل کنیم. قدردانی نباید یک بار باشد. باید به موقع، معنی دار و بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شرکت باشد.
در Vantage Rewards، ما تلاش میکنیم به شرکتها کمک کنیم تا تجربهای برای کارکنان ارائه دهند که در آن قدردانی سنگ بنای هر روز کاری معمولی است. با ادغام پاداش Vantage در استراتژی تعامل خود، قدردانی می تواند:
به موقع: با ادغام های چند کاناله Vantage Rewards، برنامه های تلفن همراه و ویژگی آرزوی خودکار، هرگز قدردانی در محل را از دست ندهید.
مکرر و قابل مشاهده: با فید اجتماعی Vantage Rewards، تشخیص یک نفر از یک امر ناخوشایند یک طرفه به نمایش موفقیت های یک کارمند با مشارکت دادن اعضای کلیدی تیم تبدیل می شود.
مبتنی بر ارزش: پاداشهای برتر به همتایان، مدیران و رهبران کمک میکند تا بیان کنند چرا برای دیگران ارزش قائل هستند. تقلید از رفتارهای برنده پاداش راه طولانی را به سمت تبلیغ ارزش های اصلی شرکت شما می برد.
فراگیر: تمرکز صرفاً بر تشخیص از بالا به پایین - و محدود کردن آن به تیم ها - دستور العملی برای فاجعه است. با پاداشهای Vantage، همه افراد در محل کار این فرصت را دارند که شخص دیگری را بشناسند و فرهنگ شناسایی 360 درجه را امکانپذیر میسازد که فراگیری را ترویج میکند.
آیا میخواهید در مورد اینکه چگونه پاداشهای Vantage میتواند به شما در ایجاد فرهنگی کمک کند بیشتر بدانید؟ با ما تماس بگیرید تا یک نسخه آزمایشی رایگان داشته باشید تا بدانید که آیا Vantage Rewards برای سازمان شما مناسب است یا خیر.
- 8. فعالیت های تفریحی پولی
شما می توانید بهترین محل کار دنیا را داشته باشید، و من می توانم شما را گروهی از افراد بیابم که استرس، نامنظم و روز بدی در محل کار دارند. این بدان معنا نیست که شما یک محیط کاری سمی دارید. این به سادگی به این معنی است که کارمندان شما برای از بین بردن نگرانی های دوشنبه خود نیاز به یک انتخاب دارند.
یکی از راه های واقعاً مؤثر و سرگرم کننده برای انجام این کار، سازماندهی گردش های گروهی، ناهار و فعالیت های تفریحی است. این یک خروجی است که در آن افراد شما می توانند مقداری بخار را از بین ببرند و به سادگی برای یک یا دو روز بدون نگرانی معمول در مورد مهلت مقرر یا نشستن در جلسات طولانی استراحت کنند.
با این حال، برگزاری چنین رویدادهایی فراتر از سرگرمی است. آنها پیوند را تقویت می کنند، ارتباطات را بهبود می بخشند و در تیم ایجاد رابطه می کنند.
اگر میخواهید تیمی داشته باشید که با هم بهتر از تنهایی کار کند، تعیین بودجه برای فعالیتهای تفریحی هزینه کمی برای تمام نتایج مثبتی است که از آن حاصل میشود.
آیا می خواهید بیشترین بهره را از این فعالیت ها ببرید؟ پس از اتمام یک پروژه طولانی و طاقت فرسا میزبان آنها باشید. کارمندان شما مطمئناً شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت.
- جوایز به موقع و مکرر
به پاداش های کارمند مرتبط با وظایف خاص، پاداش های مبتنی بر وظیفه گفته می شود. هنگامی که کارمندان وظایف مربوط به پاداش را کامل می کنند، واجد شرایط دریافت پاداش می شوند. چنین پاداش های کارمند راهی عالی برای تشویق بهره وری و اثربخشی بیشتر در کار است.
- 10. بهبود امکانات کار
ارائه یک تجربه عالی در محل کار به معنای بهینهسازی تنوع و ویژگی فضاهایی است که افراد میتوانند در طول روز از بین آنها انتخاب کنند و به آنها قدرت میدهیم تا انتخابهایی داشته باشند که عملکرد فردی آنها را بهینه کند.
~ موسسه تحقیقاتی Gensler
نور ضعیف، کاغذ دیواری دلگیر، صندلی های ناراحت کننده، یک میز در وسط مسیر پیاده روی، کمبود فضای خصوصی برای جمع آوری افکار و اتاق های کنفرانس شلوغ. اینها تنها چند نمونه از این هستند که چگونه محیط کار می تواند تجربه کارمندان را شکل دهد.
با گذشت زمان، تجربیات منفی مانند این ها اضافه می شوند و کارگران را با تصور بد مداوم از محل کار خود می گذارند.
مردم دوست دارند احساس نازپروردگی کنند. و چه راهی بهتر از ارتقاء فضای کاری خود با امکانات بهتر؟ در اینجا لیستی از ارتقاهای مورد علاقه ما وجود دارد که معتقدیم باعث می شود افراد شما احساس یک میلیون دلار داشته باشند:
صندلی های پشتیبان
وای فای عالی
نورپردازی محیط
گیاهان فراوان
تقسیم کننده های قابل جابجایی
قسمتهای استراحت یا «غلافهای آرام».
غذای آماده
جوایز بیرونی آنطور که به نظر می رسند آدم بدی نیستند.
بله، آنها واقعاً در دراز مدت مؤثر نیستند. با این حال، به عنوان یک مدیر، مواقعی وجود خواهد داشت که باید به تیم خود انگیزه دهید تا یک کار به خصوص دشوار را در یک ضرب الاجل محدود انجام دهید.
در چنین مواقعی، متوجه خواهید شد که انگیزه بیرونی دقیقاً همان چیزی است که برای خارج کردن تیم خود از رکود به آن نیاز دارید.
سوالات متداول: پاداش های بیرونی