5 روش برای مدیریت موثر عملکرد کارکنان
5 روش برای مدیریت موثر عملکرد کارکنان
مدیریت عملکرد کارکنان نقش مهمی در دستیابی به اهداف شرکت ایفا میکند، کارکنان را با انگیزه نگه میدارد و قادر به انجام اقدامات مناسب برای کمک به کارکنان در مواقعی است که با مشکل مواجه هستند.
مدیریت عملکرد موثر شامل برآوردن نیازهای کار و افراد است. نیازهای افراد به توسعه و انگیزه تیم شما مربوط می شود. گفته می شود که ساختار مدیریت عملکرد مؤثر مستمر است. هر مرحله باید مرحله بعدی را مشخص کند و آخرین مرحله باید دوباره به مرحله اول وارد شود و یک فرآیند تکرارپذیر ایجاد کند. برای کمک به شما، ما فرآیندها را به پنج مرحله تقسیم کردهایم که هر کدام یک جزء وظیفه و یک جزء افراد دارد.
- 1. تعیین اهداف + استخدام درست
هنگام تعیین اهداف، مهم است که آنها با فرهنگ شرکت شما و آنچه که کارکنان شما می توانند به طور واقع بینانه انجام دهند، همسو باشند. ما به شما پیشنهاد میکنیم به عملکرد گذشته بخش خود نگاه کنید، نقاط بهبود را شناسایی کنید و سعی کنید میزان افزایش عملکردی را که میخواهید به دست آورید، کمّی کنید.
در حالی که تعیین اهداف درست بسیار مهم است، شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که افراد مناسب در تیم خود دارید. مطمئن شوید که کارمندان مناسب را در وظایف درست قرار می دهید. در این راستا، ما به شما پیشنهاد می کنیم به عملکرد گذشته آنها نگاهی بیندازید و با کارمندان خود صحبت کنید تا بفهمید انگیزه آنها در کجاست.
- 2. تنظیم یک ساختار + ارائه پشتیبانی
به منظور ایجاد یک محیط کاری ترکیبی که در آن کارکنان احساس راحتی کنند، مهم است که گفتگوی باز داشته باشیم. با این حال، بهعنوان یک مدیر، نمیتوانید به طور مداوم به سؤالات و ایمیلها پاسخ دهید، زمانی که باید به کارهای دیگر رسیدگی کنید. در صورت لزوم، ساختار ارتباطی را مشخص کنید که در آن کارمندان ابتدا از کارمندان ارشد بیشتری قبل از مراجعه به شما مشاوره بگیرند و ابزارهای همکاری لازم را برای ایجاد این روابط فراهم می کنند.
هنگام انجام این کار، همچنین اطمینان حاصل کنید که حمایت کافی برای کارمندان جوان و ارشد در تیم شما وجود دارد تا با نقش خود احساس راحتی کنند و اطمینان حاصل کنید که حمایت و آموزش کافی دریافت می کنند . تجارب و مهارت های گذشته آنها را بشناسید و با ارائه منابع آموزشی مرتبط و همچنین مشاوره و راهنمایی خود، بر این موضوع بسازید.
- 3. با برنامه + مربی و چالش خود ارتباط برقرار کنید
هنگامی که یک ساختار را تنظیم کردید، زمان آن فرا رسیده است که برنامه اقدام خود را به اطلاع دیگران برسانید. اطمینان حاصل کنید که هر کارمند ایده روشنی از آنچه از آنها انتظار می رود دارد. ممکن است ایجاد KPI برای کارکنان فارغ التحصیل مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که هنگام برقراری ارتباط با تیم خود از زبان واضح استفاده می کنید. از داده ها و تجسم ها برای نشان دادن آنچه می گویید استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که مربیگری مداوم ارائه می دهید و کارکنان خود را در این مرحله به چالش می کشید. بازخورد آنها را در نظر بگیرید، به نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند گوش دهید و پشتیبانی مناسب را ارائه دهید. به عنوان یک مدیر، شما مسئول کمک به کارکنان خود برای ایجاد توانایی های خود هستید. شما باید با سبک های مختلف یادگیری کارکنان خود هماهنگ باشید - آیا آنها با دستورالعمل های کتبی یا شفاهی بهتر عمل می کنند؟
- 4. نظارت و ارزیابی + تصمیم گیری مشترک
نحوه عملکرد خود را در مقایسه با پیشرفت مورد انتظار نظارت و ارزیابی کنید، بهتر است، دادههای مربوطه را از منابع مختلف ترکیب کنید تا دیدی جامع از آنچه در سراسر کسبوکار یا بخش خاص شما اتفاق میافتد ایجاد کنید.
هنگامی که ایده ای از نحوه عملکرد خود، تیم و هر فرد به صورت جداگانه دارید، می توانید آنها را در فرآیندهای تصمیم گیری مشارکت دهید . این احساس مالکیت بر اهداف را فراهم می کند و می تواند منبع بزرگی برای انگیزه باشد. از کارمندان بپرسید که آیا مایلند در مورد استراتژی شما نظری داشته باشند، چگونه معتقدند که می توانند بهبود یابند یا اهداف چگونه باید تنظیم شوند، و این را در نظر بگیرید. همه نمی خواهند در کارهای خارج از محدوده شغلی خود شرکت کنند، اما دعوت از تیم خود برای مشارکت در کل استراتژی تیم می تواند به شما کمک کند رهبران آینده را شناسایی کنید که بیشتر از ورودی های آنها یا نقش شغلی خود انگیزه دارند.
- 5. پاسخگو باشید + توانمندسازی، مشارکت، گوش دادن
هنگامی که به طور مداوم عملکرد را مطابق مرحله قبل بررسی و ارزیابی می کنید، می توانید تیم خود را مسئول نگه دارید. اگر کارمندان خاصی دائماً ضعیف عمل می کنند، این نشان می دهد که شما باید اقدام کنید. با کارمند ارتباط برقرار کنید، داده هایی را به آنها نشان دهید که نشان می دهد عملکرد ضعیفی دارند و از آنها بپرسید که فکر می کنند چه چیزی برای بهبود نیاز دارند. شاید آنها بتوانند از یادگیری ترفندهای جدید از کارمندانی که عملکرد خوبی دارند، سود ببرند، یا شاید آنها ارزش محصولی را که شما تولید یا توزیع می کنید، کاملا درک نمی کنند؟ ممکن است این فقط تقصیر کارمند نباشد - اگر مشکلات مشترکی در تیم شما وجود دارد، ممکن است لازم باشد یک فرآیند تجاری مانند آموزش بهتر محصول برای استخدامهای جدید یا آموزش تجدید برای کارکنان با تجربهتر را برطرف کنید.
در نهایت، توانمندسازی و مشارکت دادن کارکنان برای گرفتن بهترین تصمیمات و گوش دادن به بازخورد آنها مهم است . یک راه عالی برای دستیابی به این هدف، ارائه اطلاعات مورد نیاز کارکنان برای اتخاذ چنین تصمیماتی است.
استفاده از این استراتژی ها برای مدیریت عملکرد می تواند هم برای تیم شما و هم برای کل شرکت بسیار سودمند باشد. این احتمال وجود دارد که به عنوان یک رهبر بهتر دیده شوید ، تیم شما انگیزه بیشتری خواهد داشت و شرکت در کل عملکرد بهتری خواهد داشت.
منبع: phocas