مشارکت کارکنان: ایجاد یک فرهنگ کاری جذاب
تعامل کارکنان چیست؟
مشارکت کارکنان به عنوان تعهد عاطفی کارمند به کار و محل کار تعریف می شود. اغلب با شادی یا رضایت آمیخته می شود. اما فراتر از این است که یک فرد از کار خود لذت می برد یا نه.
یک کارمند متعهد به طور کامل روی کار خود سرمایه گذاری می کند. آنها به ابتکار عمل اعتقاد دارند. بنابراین آنها تلاش های احتیاطی را برای ایجاد نتایج خارق العاده انجام دادند.
کارگران متعهد فقط برای دریافت حقوق یا ترفیع کار نمی کنند. آنها در واقع به کار خود، همتایان خود و شرکت اهمیت می دهند. در طول روز، آنها از شغل خود احساس رضایت می کنند. این اشتیاق بر رشد فرد و شرکت آنها منعکس می شود.
بنابراین، تعامل کارکنان در مورد موارد زیر است:
کارکنان چقدر به کار و محل کار خود متعهد هستند؟
ارتباط و ارتباط کارکنان با یکدیگر چقدر خوب است؟
اما در حالی که ما درک می کنیم که تعامل کارکنان چیست، روشن کردن آنچه که نیست نیز ضروری است.
آنچه درگیر شدن کارمندان نیست
بسیاری از شرکت ها به شدت روی ابتکارات و مزایای تجربه کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند. با این حال، آنها نمی توانند برخی از اصول اولیه را به درستی دریافت کنند. این تصور غلط وجود دارد که افراد با استعداد فقط به سمت شرکت هایی جذب می شوند که مزایای زیادی دارند. تحقیقات نشان میدهد که اکثر مردم به دنبال کار، ارزشها، و شرکتهای تاثیرگذار و کار با افرادی هستند که از آنها رشد کرده و یاد بگیرند. مسیرهای شغلی روشن و جانشینی استعدادها به اندازه امتیازات عالی کارکنان مهم هستند.
~ ناتالی فرث، مدیر CSR و تجربه جهانی افراد Envato
مشارکت کارکنان مترادف با اصطلاحاتی مانند رضایت کارکنان و تجربه کارمند شده است. اما تفاوت های آشکاری وجود دارد. شفاف سازی کنیم
مشارکت کارکنان شادی کارکنان نیست.
کارمندان شما در محل کار خوشحال به نظر می رسند. به نظر می رسد که آنها هیچ شکایتی ندارند. اما آیا به این معنی است که آنها نامزد کرده اند؟
کارکنان شما که شغل خود را دوست دارند لزوماً به این معنی نیست که از نظر عاطفی با کار خود در ارتباط هستند.
شادی یک حالت ذهنی است. این می تواند از چیزهای ساده ای مانند یک صبح دلپذیر یا یک گفتگوی خوب در محل کار ناشی شود. ما نمی توانیم منکر سودمند بودن چنین عواملی شویم. اما درگیر نگه داشتن کارمندان با خوشحال کردن آنها متفاوت است.
مشارکت کارکنان رضایت کارکنان نیست.
اگرچه رضایت ضروری است، اما تنها بخشی از فرآیند مشارکت است. رضایت یعنی لذت بردن از کار صرف نظر از اینکه شرکت را دوست دارید یا خیر.
در اینجا یک تصویر وجود دارد که به شما کمک می کند تفاوت را بدانید:
یک کارمند راضی ممکن است برای مدت طولانی برای شما کار کرده باشد. اما ممکن است آنها الهام نگیرند که فراتر از مسئولیت های اصلی خود عمل کنند. اما یک کارمند متعهد به موفقیت شما متعهد است. آنها فعال، مبتکر و مشتاق هستند تا بهبودهایی را برای افزایش نتایج کسب و کار پیشنهاد دهند.
مشارکت کارکنان با تجربه یا فرهنگ کارمند یکسان نیست.
مشارکت کارکنان، تجربه کارمند و فرهنگ شرکت همگی اصطلاحات مرتبط اما متمایز هستند.
اینفوگرافیک زیر به شما در درک این اصطلاحات منابع انسانی کمک می کند.
بنابراین، مشارکت کارکنان نتیجه یک تجربه خوب کارمند است. یک تجربه خوب کارمند به نوبه خود نتیجه فرهنگ خوب شرکت است.
سطوح مشارکت کارکنان
مشارکت کارکنان نشان دهنده احساس کارکنان نسبت به شرکتشان است. احساس آنها نسبت به کار می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
بر اساس تصورات آنها، می توانیم مشارکت کارکنان را در چهار سطح طبقه بندی کنیم.
بسیار درگیر
آنها مبتکر، پرشور و با کاری که انجام می دهند ارتباط عمیقی دارند. آنها مشکل گشا هستند که به دیگران نیز انگیزه می دهند. کارکنان بسیار متعهد قصد دارند برای طولانی مدت بمانند.
نسبتاً درگیر
اگرچه روز خوبی را در محل کار سپری می کنند، اما بعید است که درخواست مسئولیت های جدید کنند. آنها معمولا عملکرد ضعیفی دارند. فرصت هایی برای بهبود در تعامل آنها وجود دارد.
تا حدودی رها شده است
این مجموعه از کارکنان به کار خود متصل نیستند و انگیزه ندارند. این احتمال وجود دارد که آنها به دنبال مشاغل دیگری باشند.
رها شد
آنها به طور فعال به مأموریت شک می کنند و اغلب نارضایتی خود را آشکار می کنند. اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله با کارکنان غیرفعال مهم است. در غیر این صورت، آنها بر بهره وری همه کارکنان اطراف خود تأثیر خواهند گذاشت.
چرا مشارکت کارکنان مهم است؟
اهمیت درگیر نگه داشتن کارمندان برای نتایج کلی کسب و کار را نمی توان نادیده گرفت.
برای درک اینکه چرا مشارکت کارکنان مهم است، بیایید به برخی از آمارها توجه کنیم:
کارگران متعهد عملکرد بهتری دارند. آنها فعال هستند و فراتر از آنچه از آنها انتظار می رود می روند. سازمانهای بینا این انرژی را در جهت درست برای بهبود عملکرد هدایت میکنند.
همچنین توجه داشته باشید که مشارکت کارکنان مسری است. اگر در کاری که انجام می دهید بسیار درگیر هستید، احتمالاً مردم هیجان شما را دریافت کرده و به شما می پیوندند. اما برعکس نیز صادق است. اگر کارمند شما در کار مزاحم باشد، ممکن است بر دیگران تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، تعامل مثبت عامل اصلی تمایز رشد و نوآوری است.
در اینجا مزایای مشارکت کارکنان آورده شده است:
- افزایش بهره وری
کارگران متعهد بهترین عملکرد را دارند. آنها برای بهره وری بیشتر تلاش می کنند. بهره وری بالاتر کارکنان به طور مستقیم منجر به نتایج مثبت کسب و کار می شود.
- حفظ بالاتر
حفظ بالای کارکنان زمانی اتفاق میافتد که کارمندان احساس کنند با کار خود مرتبط هستند. اگر تلاشهایشان را بشناسید و به رشدشان کمک کنید، میخواهند بیشتر متعهد شوند.
- افزایش سودآوری
زمانی که کارگران بهره وری بیشتری داشته باشند، سودآوری یک شرکت افزایش می یابد. یک مطالعه نشان می دهد که شرکت هایی با کارمندان متعهد 26 درصد درآمد بیشتری تولید می کنند. بنابراین تعامل بیشتر منجر به افزایش کلی عملکرد شرکت می شود.
