
عادت فروشندگان فوق العاده موفق
عادت فروشندگان فوق العاده موفق
عادت فروشندگان فوق العاده موفق
تفاوت بین فروشندگان متوسط و فروشندگان خوب خیره کننده است. پس اگر در این حرفه مشغول به کار هستید یا قصد دارید به عنوان یک فروشنده کار خود را شروع کنید برای شما یک خبر خوب داریم. پیروی از قوانین فروشندگان خوب به شما کمک می کند تا به یکی از پرفروش ترین فروشندگان تیم یا حتی شرکت خود تبدیل شوید.
یک فروشنده خوب چیزهای بیشتری برای ارائه به مشتریان دارد، آنها افرادی مشتاق و انعطافپذیر هستند و برای شناخت نیازهای مشتریان، ابراز همدردی و معامله با یک محصول وقت میگذارند. آنها همچنین می دانند که چگونه با رد شدن کنار بیایند و هم از موفق ترین معامله ها و هم از شکست خورده هایشان درس بگیرند.
در اینجا برخی از ویژگی هایی که هر فروشنده خوبی دارد را بررسی می کنیم.
- لذت بخش
اولین برداشت مثبت در ایجاد یک رابطه حرفه ای مهم است. به عنوان یک فروشنده، باید ظاهری منظم و رفتاری جذاب داشته باشید.
- مشتاق
یک فروشنده خوب بودن به این معنی است که حتی زمانی که کار سخت می شود، کار را انجام خواهید داد. داشتن انگیزه برای انجام کار نشان می دهد که شما پرشور هستید.
- تحلیلی
در حالی که صمیمیت یک ویژگی خوب است، شما باید به مشتریان خود اطلاع دهید که شما نیز آماده هستید. مشتریان می خواهند با فروشندگانی معامله کنند که قابل اعتماد، واقعیت محور هستند و احتمالاً سؤال می پرسند و پاسخ های مورد نظر خود را ارائه می دهند.
- ارتجاعی
اعداد فروش می تواند در هر زمان متفاوت باشد، اما این یک فروشنده خوب را منصرف نمی کند. به جای اینکه دلسرد شوید، در برنامه بازی خود تجدید نظر کرده و به کار خود باز گردید.
- توجه
فروشندگان خوب درک می کنند که هر مشتری نیازهای متفاوتی دارد. گوش دادن فعالانه به آنها می تواند به شما کمک کند تا معامله ای را ایجاد کنید که درآن برای آنها ارزش قائل هستید.
- کامل
یک فروشنده خوب باید در آنچه می فروشد متخصص باشد. نشان دادن آگاه بودن شما باعث می شود از نظر مشتریان اعتبار بیشتری داشته باشید.
- همدل
ارتباط با احساسات مشتریان می تواند به شما بگوید که آنها واقعاً از فروش چه می خواهند. با توسل به احساسات آنها، می توانید نیازهای آنها را با روش های جدید برآورده کنید.
- مطمئن
ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اعتماد به محصول یا خدمات شما می تواند باعث شود مشتریان شما نیز نسبت به آن اعتماد بیشتری داشته باشند. همین را می توان در مورد اینکه چقدر به خودتان اطمینان دارید نیز گفت.
- سازگار
فروش یک حرفه بسیار فرار است و فروشندگان خوب با این تغییرات سازگار هستند. اینکه بتوانید رویکرد خود را تغییر دهید یا شیفت های زمانی را مدیریت کنید، مهارت های بسیار مفیدی در این زمینه است.
- متعهد شد
فروشندگان خوب سریع تسلیم نمی شوند. فروشندگی یک حرفه سخت است، کسانی که تشنه موفقیت هستند، برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهند کرد.
درک ویژگی هایی که یک فروشنده خوب دارد اولین قدم است و برای موثر شدن نیاز به تمرین دارد. لیست زیر به سه بخش تقسیم می شود: عادات فروش، نکات و عادت های زندگی. استراتژی خود را بهبود بخشید و با این ابزارها به یک فروشنده موثر تبدیل شوید.
چگونه یک فروشنده خوب باشیم
- شخصیت های خریدار خود را شناسایی کنید.پرسونای آنها را بشناسید.
شخصیت خریدار تعریف شده برای یک فرآیند فروش موثر بسیار مهم است. و یک نماینده فروش که به آن شخصیت پایبند باشد در ایجاد فروش موثر است. یک نماینده موثر در مورد افراد بالقوه تحقیق می کند تا مطمئن شود که مناسب هستند. آنها به شخصیت خریدار ایده آل خود پایبند هستند و دقیقا می دانند که به چه کسی و چرا و چه چیزی را می فروشند.
- از یک فرآیند فروش قابل اندازه گیری و قابل تکرار استفاده کنید.
تکرارهای کم کار به شهود اجازه می دهد آنها را راهنمایی کند. تکرارهای با عملکرد بالا از فرآیندی استفاده می کنند که بهینه سازی شده است تا هرچه بیشتر مشتریان بالقوه را از «اتصال» به «بستن» منتقل کند.
تکرارهای کم عملکرد گاهی اوقات اجازه می دهند که همه چیز از بین برود. نمایندگان با عملکرد بالا از وضعیت هر معامله در خط لوله خود، اقدامات بعدی و زمان انجام آنها می دانند. تکرارهای با عملکرد پایین به ندرت نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند - زیرا آنها آنها را ردیابی نکرده اند. تکرارهای با عملکرد بالا با وسواس معیارهای کلیدی را بررسی می کنند و در صورت لزوم تنظیم می کنند.
- محصول خود را بشناسید.
توانایی فروش نیمی از کار است. درک آنچه می فروشید نیمی دیگر است (اغلب کمتر مورد توجه قرار می گیرد). اما اکنون که مشتریان احتمالی بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی دارند، به این راحتی فریب نمیخورند. برای جلب اعتماد آنها و افزودن ارزش به زندگی آنها، باید واقعاً محصول خود را بشناسید و بدانید که چرا برای مشتری بالقوه شما ارزشمند است.
- تکنیکهای فروش را بیاموزید.
هنگامی که یک فروشنده عالی استراتژی یا تکنیکی را پیدا می کند که کار می کند، از آن استفاده می کند - بارها و بارها و بارها و بارها، تا زمانی که از کار بیفتد.
- 6. گوش دادن فعال را تمرین کنید.
فروشندگان موفق زمانی که با مشتریان بالقوه صحبت می کنند کاملا حضور دارند. آنها به معامله دیگری فکر نمیکنند. گوش دادن فعال ممکن است یکی از سختترین مهارتها باشد، زیرا طبیعت انسان این است که بیشتر به آنچه میگویید اهمیت میدهد تا آنچه که می شنود. .
- پیام خود را شخصی سازی کنید.
فروشندگان با عملکرد بالا به جای دنبال کردن یک فیلمنامه و نزدیک شدن به هر مشتری با ذهنیت «یک اندازه مناسب برای همه»، متعهد هستند که تا آنجا که می توانند در مورد مشتری بالقوه یاد بگیرند تا پیام خود را تنظیم کنند. فروشندگان نقاط دردناک منحصر به فردی را که مشتریان بالقوه با آن روبرو هستند درک می کنند و می توانند توضیح دهند که چرا محصول آنها مناسب است.
همانطور که لورن کندی، بنیانگذار شرکت مشاوره ساحلی ، می گوید: "ما به طور مداوم می بینیم که متخصصان فروش با عملکرد بالا از ابتدای فرآیند فروش بر روی مولفه احساسی و نتایج ضروری تمرکز می کنند. به این معنی که چگونه این محصول باعث بهبود زندگی مشتریان می شود؟ محصول ما چه نتایج ملموسی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد؟ ارائه دیدگاهی همدلانه در مورد نتایج ملموس، فرآیند فروش منحصر به فردی را ایجاد می کند که بر پایه ایجاد رابطه استوار است و شما را بالاتر از رقبا قرار می دهد.
- صادق باشید.
تخفیف و قیمت هایی که نمیتوانید ارائه دهید یا خدماتی که شرکت شما نمیتواند به خوبی ارائه دهد را مطرح نکنید. ممکن است شما بتوانید مشتری را راضی کنید، در نهایت با نقدهای بد و تبلیغات شفاهی ضعیف مواجه خواهید شد.
- روابط شخصی ایجاد کنید.
دن تایر، یکی از بهترین فروشندگانی که می شناسم، یک رابطه ساز است. تایر در هر جایی که میرود با مردم ارتباط برقرار میکند - نه د سطحی، از طریق لینکدین، یا به روش "بیایید کارت ویزیت مبادله کنیم"، بلکه به روشی واقعی و انسانی که شما را وادار میکند دوباره با او صحبت کنید. به عنوان یک فروشنده، روابط سرمایه شما هستند، میل به کمک بسیار فراتر از یک شخصیت کاریزماتیک است.
- هر جا که می روید به دنبال مشتریان بالقوه باشید.
برای عملکرد بیش از حد، نمی توانید به محض اینکه دفتر را ترک می کنید، فروشنده بودن را متوقف کنید. نمایندگان موفق همیشه به دنبال مشتریان بالقوه هستند - در مهمانی ها، رویدادها و غیره.
یک راه واحد برای تبدیل شدن به یک فروشنده خوب وجود ندارد، اما عادات ذکر شده در بالا برای ارائه یک تجربه فروش مثبت به مشتریان شما ضروری است. نشان دادن اشتیاق، دانش و... می تواند شما را از یک نماینده فروش متوسط به یک فروشنده موفق با عملکرد بالا تبدیل کند.
منبع: سایت hubspoT