
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرم رتبه بندی می کند . الگوریتم تصمیم میگیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در فید کاربران اینستاگرام، صفحه کاوش، فید Reels، صفحات هشتگ و غیره نمایش داده شود.
الگوریتم اینستاگرام هر محتوای ارسال شده را تجزیه و تحلیل می کند. فراداده ها (از جمله زیرنویس ها و متن جایگزین اعمال شده روی تصاویر)، هشتگ ها و معیارهای تعامل را در نظر می گیرد. بر اساس این اطلاعات، محتوا را به گونه ای توزیع می کند که اطمینان حاصل شود که کاربران به آنچه بیشتر علاقه مند به دیدن آن هستند دسترسی آسان دارند.
به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به محتوا (پستها، استوریها و...) را با اطلاعات مربوط به کاربران (علائق و رفتار در پلتفرم) ارجاع میدهد تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد .
هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با پلتفرم را تا حد ممکن دلپذیر کند. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام در سال 2021 در یک پست وبلاگی با عنوان Shedding More Light نوشت: "ما می خواهیم از زمان شما بهترین استفاده را ببریم و معتقدیم که استفاده از فناوری [الگوریتم اینستاگرام] برای شخصی سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است."
چرا این موضوع اهمیت دارد؟ دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و بهینه سازی محتوای شما بر این اساس می تواند منجر به نمایش پست های اینستاگرام شما برای کاربران بیشتر شود.
الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟
هر بار که کاربر برنامه را باز می کند، الگوریتم های اینستاگرام فوراً تمام محتوای موجود را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که چه محتوایی را به شما ارائه دهد (و به چه ترتیبی).
3 فاکتور مهم رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام 2022 عبارتند از:
- رابطه نویسنده محتوا و بیننده: آیا شما همدیگر را دنبال می کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می دهید؟ اگر در گذشته بارها و بارها با یک کاربر خاص تعامل داشته اید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی را که آنها پست می کنند مشاهده خواهید کرد.
- علاقه: آیا کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل دارد؟ زمانی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که کاربر از نوع یا قالب خاصی لذت میبرد، بیشتر به آنها سرویس میدهد.
- ارتباط: اینستاگرام تصمیم میگیرد که هر قسمت از محتوا چقدر «مرتبط» است. این شامل تجزیه و تحلیل محتوا است که با موضوعات پرطرفدار مطابقت دارد.
فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم ثانویه اینستاگرام عبارتند از:
- تعداد دفعات استفاده از پلتفرم: اگر کاربر اغلب اینستاگرام را باز نمی کند، تنها زمانی که تصمیم به مرور برنامه داشته باشد، مرتبط ترین محتوا را می بیند. این بدان معنی است که ممکن است خانواده و دوستان کسب و کارها را از فید چنین کاربری خارج کنند.
- یک نفر چند کاربر را دنبال می کند. هرچه یک کاربر اکانت های بیشتری را دنبال کند، اکانت های بیشتری برای نمایش داده شدن در فید رقابت می کنند.
- زمان: اگر کاربر زمان بسیار کمی را در برنامه سپری کند، احتمالاً فقط پستهایی از دوستان و خانوادهای که اغلب با آنها در ارتباط هستند را روی پلتفرم میبیند، و این امر حضور کسبوکارها در فید را دشوارتر میکند.
الگوریتم اینستاگرام 2022 برای فید و استوری
برای فید و استوریهای شما ، الگوریتم اینستاگرام محتوای حسابهایی را که دنبال میکنید مرتب میکند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیشبینی میکند:
- یک پست چند تا لایک گرفت؟ کی پست شد؟ آیا با مکان تگ شده است؟ اگه ویدیو هستش چقدر طول میکشه؟ این سیگنال ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند.
- اطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او. اینستاگرام تعداد دفعات تعامل شما با هر شخص خاص (با کامنت، لایک، بازدید از نمایه و غیره) را ردیابی می کند تا بفهمد که یک شخص چقدر ممکن است برای شما جالب باشد.
- فعالیت شما در پلتفرم کمیت و محتوای پستهایی که با آنها تعامل داشتهاید، به اینستاگرام سرنخی میدهد که ممکن است به دیدن چه نوع پستهای دیگری علاقه داشته باشید.
الگوریتم اینستاگرام 2022 برای تب کاوش (اکسپلور)
برای برگه کاوش ، الگوریتم به پستهای قبلی که دوست داشتهاید یا با آنها تعامل داشتهاید نگاه میکند و مجموعهای از عکسها و ویدیوها را از حسابهای مرتبطی که ( هنوز!) دنبال نمیکنید ، میآورد. سپس این عکسها و ویدیوها بر اساس آنچه که الگوریتم فکر میکند بیشتر به آن علاقه دارید رتبهبندی میشود، بر اساس اینکه چقدر احتمال دارد پستی را دوست داشته باشید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید.
اطلاعات در مورد پست هنگام تنظیم محتوا برای اشتراکگذاری از طریق تب کاوش، اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست نگاه میکند و از سیگنالهایی مانند تعداد افرادی که لایک میکنند، نظر میدهند، به اشتراک میگذارند و ذخیره میکنند و سرعت انجام این فعالیتها استفاده میکند.
سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. بیشتر محتوای کاوش از حسابهای تازه وارد است، اما حسابهایی که با آنها تعامل داشتهاید در اینجا کمی تقویت میشوند.
فعالیت شما، چه پست هایی را در گذشته دوست داشته اید، روی آنها نظر داده اید یا ذخیره کرده اید؟ قبلاً در صفحه کاوش چگونه رفتار کرده اید؟ سابقه فعالیت شما بر آنچه که اینستاگرام تصور می کند ممکن است علاقه مند به دیدن بیشتر آن باشید تأثیر می گذارد.
اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته باشد ، این سیگنالی برای اینستاگرام است که محتوای قانعکنندهای در جریان است که دیگران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.
چند نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام
- به دستورالعمل های جامعه احترام بگذارید
چه در فید، چه در استوریها و ... الگوریتمهای اینستاگرام محتوایی را که برخلاف دستورالعملهای ابرنامه است محدود میکنند . اطلاعات نادرست، پستهایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که به طور بالقوه ناراحتکننده یا حساس هستند، باعث می شود محتوای شما کمتر به افراد نشان داده شود.
- با Reels خلاقیت به خرج دهید
با افزودن Reels به تقویم محتوای خود، از فرصت دیده شدن استفاده کنید. Reels یکی از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام است و به نظر میرسد این پلتفرم همچنان در حال تبلیغ این قالب است.
- پست های خود را در زمان مناسب آپلود کنید
تعامل با مخاطب یک سیگنال مهم در سراسر اینستاگرام است، بنابراین ارسال محتوای شما در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی در دسترسی شما ایجاد خواهد کرد.
- مخاطبین خود را به مشارکت تشویق کنید
با استوری های اینستاگرام، استیکرهای سوال، اسلایدرهای ایموجی و نظرسنجی ها راه های هستند که می توانید از طرفداران و دنبال کنندگان خود بخواهید که با شما در تعامل باشند.به طور مشابه، در پستها، پرسیدن مستقیم سؤالات یک راه مطمئن برای ادامه تعامل است. از این گذشته، نظرات بهترین راه برای نشان دادن تعامل با الگوریتم هستند.
- هشتگ گذاری
استفاده از هشتگ های دقیق و توصیفی یک راه عالی برای برچسب گذاری محتوای شما برای حداکثر دسترسی است. اگر الگوریتم بتواند دقیقاً چیزی را محاسبه کند که عکس یا پست شما در مورد آن است، می تواند به راحتی آن را با افرادی که به آن موضوع خاص علاقه دارند به اشتراک بگذارد.
منبع: سایت hootsuite