
چگونه برند شخصی خود را ایجاد و تقویت کنیم
چگونه برند شخصی خود را ایجاد و تقویت کنیم
برندسازی شخصی نقش مهمی در موفقیت شما دارد. خواه از آن آگاه باشید یا نه، هرکسی یک برند یا تصویر شخصی دارد که بر دید و تفکر دیگران در مورد شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که برند و تصویر شخصی شما در تعیین موفقیت شما در زندگی بسیار مهم است .
برندسازی شخصی چیست؟
اجازه دهید ابتدا با تعریف برندسازی شخصی شروع کنم – برند اساساً یک وعده است. انسان ها احساسی تصمیم می گیرند و منطقی توجیه می کنند. اگر برند شخصی خوبی دارید، مردم مایلند برای محصول یا خدمات شما پول بیشتری به شما بپردازند و کمتر بحث کنند.
وقتی خودتان را برندسازی می کنید به چه معناست؟
برندسازی خود به معنای توسعه هویت حرفه ای خود برای همسویی با ارزش های شماست. بیانیه برند شخصی همیشه با ارزش های شما شروع می شود. اگر می خواهید واقعاً یک رهبر فکری و یک مرجع در حوزه کاری خود باشید، باید بر چیزی پایبند باشید. کیفیت؟ تعالی؟ پاسخگویی؟ کار گروهی؟ نوآوری؟ رهبری؟ سپس با صداقت، یک برند شخصی فوق العاده می سازید.
هیچ شهرتی بهتر از این نیست که مردم بگویند وقتی با شما معامله می کنند، همیشه به وعده هایتان عمل می کنید.
چگونه یک برند شخصی بسازیم
- تمرکز و تخصص در یک حوزه
این بدان معنی است که شما باید برند خود را بر روی یک حوزه از موفقیت متمرکز کنید. شما نمی توانید همه چیز و برای همه باشید.شما می توانید انتخاب کنید که در زمینه کاری، محصول، شرکت یا صنعت، رسانه، جامعه و غیره تخصص داشته باشید.اما شما باید مانند پرتو لیزر روی یک چیز متمرکز باشید.
- برند شما، شخصیت شما
برند شما باید حول شخصیت شما در تمام جنبه های آن، از جمله ایرادات، ساخته شود. اکنون یک سوال وجود دارد: بهترین شخصیت برای برند شما چیست؟ اگر می خواهید مردم شما را به شیوه ای خاص توصیف کنند، چه راه خوبی برای توصیف شما وجود دارد؟
- یک برند متمایز بسازید
هنگامی که برند شخصی خود را ایجاد کردید، باید آن را به روشی منحصر به فرد بیان کنید. شاید نام خود را به شکلی خاص امضا کنید یا به شکل خاصی لباس بپوشید.
- قابل مشاهده باشید
برای موثر بودن، برند شخصی شما باید به طور مکرر و مداوم دیده شود. وقتی برندی را تشکیل می دهید، به نوعی وارد تجارت نمایشی می شوید.اگر بیرون با مردم صحبت نکنید، شبکه سازی نکنید، درگیر نشوید، هیچ سودی برای شما ندارد
- ثابت قدم باشید
رفتار شما در دنیای آفلاین باید با برند عمومی شما مطابقت داشته باشد. یکی از بزرگترین ادعاهای برندی که می توانید دریافت کنید این است که مردم می گویند شما همیشه در بیرون همان هستید که در درون هستید.
- پایدار باشید
هنگامی که برند شخصی خود را ایجاد کردید، به آن فرصت دهید تا رشد کند.به عبارت دیگر، همیشه پایدار باشید. قدم بعدی این است که از خود بپرسید: «از این به بعد چه کاری میتوانم متفاوت انجام دهم تا مردم همیشه در مورد من اینطور فکر کنند؟