10 راه ساده برای بهره وری بیشتر در محل کار
10 راه ساده برای بهره وری بیشتر در محل کار
توانایی اختصاص زمان به وظایف خاص، تکمیل آنها تا پایان یک روز کاری، با یک خروجی باکیفیت میتواند معیاری کلی برای بهرهوری شما باشد. نکات زیر راه کارهایی را ارائه میدهد که میتوانید بهرهوری خود را افزایش دهید
- از شب قبل برنامهریزی کنید
در پایان هر روز برای اولویتبندی کارهایی که میخواهید روز بعد انجام دهید، زمان اختصاص دهید. نوشتن چیزها نهتنها با ایجاد احساس کنترل در ما باعث افزایش اعتمادبهنفس میشود، بلکه ذهن ما را آزاد میکند تا واقعاً کار را انجام دهد و از واکنش به کارهای فوری بهجای انجام کارهای مهم اجتناب کند.
- روی یک کار در یکزمان تمرکز کنید
تمرکز بر روی یک وظیفه در یکزمان به شما کمک کند بهرهوری بیشتری داشته باشید. وقتی روی بیش از یک فعالیت در یکزمان تمرکز میکنیم، تمایل داریم از زمان بیشتری فقط برای انتقال بین وظایف استفاده کنیم. این میتواند منجر به ناقص ماندن برخی از کارها یا انجام شدن باکیفیت پایینتر نسبت به زمانی شود که تنها روی یک کار متمرکز هستیم. علاوه بر این، تمرکز بر روی یک کار در یکزمان تا زمانی که کامل شود میتواند به شما کمک کند بهرهوری خود را افزایش دهید؛ زیرا وقتی روی یک پروژه تمرکز میکنید، بهجای چندین هدف، درآنواحد یک هدف را تعیین میکنید. این احتمالاً به شما انگیزه میدهد تا قبل از شروع تکلیف بعدی، یک کار را کامل کنید
- به طور منظم استراحت کنید
اجتناب از وقتگذاشتن برای استراحت میتواند وسوسهانگیز باشد، اما زمانی که از وقت استراحت برای چند دقیقه غفلت میکنید، خستگی یا فرسودگی میتواند به بهرهوری کلی شما آسیب برساند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است انرژی یا انگیزهای برای ادامه پیشرفت نداشته باشید. در طول روز کاری خود چندین استراحت کوتاه را در نظر بگیرید.
- ابتدا روی بزرگترین وظایف خود تمرکز کنید
تمرکز روی بزرگترین و وقتگیرترین وظایف قبل از هر تکالیفی میتواند به شما کمک کند که تمرکز بیشتری نسبت به کارهای کوچکتر و کوتاهتر داشته باشید. فهرست تکالیف خود را مطابق با این وظایف برنامهریزی کنید، و زمانی از روز که بیش از همه هوشیار و پرانرژی هستید را به وقتگیری ترین فعالیت خود اختصاص دهید.
- از قانون 80 – 20 استفاده کنید
تنها 20 درصد از کارهایی که هر روز انجام میدهید 80 درصد از نتایج شما را تولید میکند. چیزهایی را که در طول روز کاری شما اهمیتی ندارند حذف کنید. آنها تأثیر حداقلی بر بهرهوری کلی شما دارند.
- یاد بگیرید به چیزهایی که ارزش اضافه نمیکنند نه بگویید
مولد بودن مستلزم نه گفتن به کاری است که با اهداف شما همخوانی ندارد. نه گفتن آسان نیست، اما تنها راه تمرکز روی کاری است که واقعاً مهم است. به یاد داشته باشید، بهرهوری فقط انجام درست کار نیست، انجام کار درست نیز هست.
- اگر نمیتوانید در برابر وسوسه مقاومت کنید، عوامل حواسپرتی را از بین ببرید
آگاهی از حواسپرتی اولین گام برای ازبینبردن آن است. بررسی شبکههای اجتماعی، مشاهده اعلانها، مرور تلفن، فعالیتهایی هستند که زمان را تلف میکنند و میتوانند شما را از دستیابی به اهدافتان باز دارند.
- عادات خوب بذر بهرهوری را میکارد
عادات خوب کلید باز کردن حداکثر پتانسیل شما هستند. بررسی کنید که چه عادت هایی به شما انرژی می دهند و کدام یک به ناکارآمدی شما کمک می کنند. تا زمانی که یاد نگیرید عادات خود را تغییر دهید، ممکن است کار را انجام دهید، اما بسیار کمتر از توانایی شما خواهد بود.
درباره خودتان بیشتر بیاموزید – تغذیه سالم، خوب خوابیدن، یادگیری مداوم برخی از اساسیترین نیازها برای داشتن ذهن و بدن سالم هستند. همچنین، انجام کاری که واقعاً از آن لذت میبرید، حتی اگر برای مدت کمی باشد، میتواند تمرکز شما را تجدید کند. هنگامی که ذهنیت خود را تغییر دهید تا روی فرایند تمرکز کنید و نه نتیجه، هر روز راههای جدید و خلاقانهای برای بهرهوری بیشتر خواهید یافت.