10 مهارت مهم تجاری که هر حرفه ای به آن نیاز دارد
10 مهارت مهم تجاری که هر حرفه ای به آن نیاز دارد
درک مفاهیم ضروری کسبوکار میتواند برای همه حرفهایها مفید باشد. برای مثال، برای صاحبان کسبوکار بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند که همه اعضای سازمانشان به مهارتهایی مانند تفکر انتقادی، مدیریت زمان، و ارتباطات مؤثر مجهز هستند تا اطمینان حاصل کنند که به اهداف تجاری میرسند.
در این پست قصد داریم به این سؤال که چرا باید مهارتهای کسبوکار خود را بهبود بخشید و ده موردی که باید برای پیشرفت شغلی خود در اولویت قرار دهید پاسخ دهیم. اگر میخواهید در حرفه خود موفق باشید، در اینجا ده مهارت تجاری وجود دارد که باید آنها را توسعه دهید.
- درک اقتصاد
دانشپایه از اقتصاد میتواند در هر صنعتی ارزشمند باشد. علاوه بر درک عمیق استراتژیهای قیمتگذاری و تقاضای بازار، مطالعه اقتصاد میتواند ابزاری برای تصمیمگیریهای کلیدی در شرکت شما فراهم کند.
- مهارتهای تجزیهوتحلیل دادهها
تحقیقات نشان میدهد که سهم فزایندهای از شرکتها - از جمله مایکروسافت، اوبر، و آبی پرون - از تجزیهوتحلیل برای ایجاد رشد و بهبود خدمات و عملیات خود استفاده میکنند. به گفته لینکدین، استدلال تحلیلی یکی از مهارتهای سخت در بازار کار امروزی است. دانستن اینکه چگونه مجموعهدادهها را خلاصه کنید، روندها را تشخیص دهید و فرضیههای آزمایشی را بشناسید، میتواند یک چارچوب تحلیلی برای نزدیکشدن به مشکلات پیچیده کسبوکار فراهم کند و به شما کمک کند تصمیمات آگاهانهای بگیرید که به نفع شرکت شما باشد.
- مهارتهای حسابداری مالی
دانش حسابداری میتواند برای حرفه شما مفید باشد. مفاهیمی مانند جریان نقدی و سودآوری برای درک عملکرد و پتانسیل سازمان شما مفید هستند، درحالیکه دانستن نحوه خواندن و تفسیر ترازنامه برای اطلاعرسانی نتایج مالی بسیار مهم است .
Pankaj Prashant، مهندسی كه CORE را انتخاب كرد، میگويد اصولی كه در حسابداری مالی آموخته به او كمك كرد تا بر پيشينه فنیاش بسازد و حرفهاش را پيش ببرد. پراشانت میگوید: «من گزارشهای سالانه شرکتم را پیگیری میکردم، حسابداری به من کمک میکند تا بفهمم کسبوکار ممکن است در آینده به کجا برسد.
- مهارتهای مذاکره
چه بهتازگی سفر حرفهای خود را شروع کرده باشید و چه در سطح ارشد فعالیت کنید، باید یک مذاکرهکننده مؤثر باشید. در گزارش مجمع جهانی اقتصاد، مذاکره بهعنوان یکی از 10 مهارت برتر موردنیاز برای پیشرفت در نیروی کار آینده شناخته شد. تقویت مهارتهای معامله کردن نهتنها میتواند به تضمین ارزش برای سازمان شما در میز مذاکره کمک کند، بلکه میتواند برای خود در هنگام حمایت از حقوق اولیه یا افزایش بالاتر، به شما کمک کند.
- مهارتهای مدیریت کسبوکار
مهارتهای مدیریتی قوی به طور ذاتی با عملکرد سازمانی مرتبط است. برای مدیران باتجربه و مشتاق به طور یکسان، دانستن نحوه رهبری جلسات و انتقال تغییرات سازمانی بسیار ارزشمند است. آگاهی از اشتباهات رایجی که رهبران تیم مرتکب میشوند نیز به همان اندازه مهم است.
- مهارتهای رهبری
چه در پست مدیریتی باشید چه نباشید، مهارتهای رهبری برای موفقیت حیاتی هستند. درحالیکه برخی افراد رهبری و مدیریت را یکسان میدانند، تفاوتهایی بین این دو وجود دارد. مدیریت بر اجرای فرایندها متمرکز است، رهبری بیشتر بر افراد و چشماندازی متمرکز است که تغییر را هدایت میکند. علاوه بر تقویت مهارتهای مدیریتی، ایجاد مهارتهای رهبری شما میتواند در هر حرفهای مفید باشد. از یادگیری حفظ آرامش در زمانهای فشار گرفته تا توسعه سبک رهبری خود، این مهارتها میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چگونه دیدگاه خود را زنده کنید و تیم خود را برای موفقیت در موقعیت قرار دهید.
- ارتباط مؤثر
در هر محیط تجاری، متخصصان برای هماهنگ کردن تلاشها و دستیابی به اهداف سازمانی بر ارتباطات تکیه میکنند. ارتباط ناکارآمد - یا فقدان ارتباط در کل - میتواند فاجعهبار باشد. در کنار توسعه مهارتهای خود، درک و تطبیق با سبکهای ارتباطی دیگران، یکی از عوامل اصلی موفقیت است. سایر مهارتهای ارتباطی کلیدی شامل گوشدادن فعال، همدلی و خواندن زبان بدن است.
- هوش هیجانی
هوش هیجانی یکی دیگر از مهارتهای ضروری کسبوکار است و تحقیقات نشان میدهد که این یک شاخص پیشرو برای عملکرد در محل کار است. طبق مطالعهای که توسط TalentSmart انجام شده است، 90 درصد از افراد برتر دارای هوش هیجانی بالایی هستند. هوش هیجانی معمولاً به چهار مفهوم تقسیم میشود: خودآگاهی، خودمدیریتی، آگاهی اجتماعی و مدیریت روابط. به طور خلاصه، این مهارت به توانایی شما در درک احساسات خود و تشخیص و تأثیرگذاری بر احساسات دیگران اشاره دارد. صرفنظر از صنعت یا موقعیت شما، داشتن آگاهی از خود و اطرافیانتان می تواند به شما کمک کند تا کنترل بیشتری بر تعاملات خود داشته باشید و به طور موثر به اهداف خود دست یابید.
- مهارتهای تصمیمگیری
همه حرفهایها به مهارتهای تصمیمگیری قوی برای عبور از چالشهای پیچیده محل کار نیاز دارند. برای کسانی که به طور خاص در تجارت یا مدیریت کار میکنند، نیاز به چنین مهارتهایی حتی بیشتر است. تعیین چگونگی تخصیص منابع، کارکنانی که یک تیم را تشکیل میدهند و نحوه اجرای یک ابتکار جدید سازمانی، همگی تصمیماتی هستند که نیاز به بررسی دقیق دارند. با افزایش تعداد ابزارها و منابعی که میتوان برای جمعآوری دادهها استفاده کرد، مدیران میتوانند فرایندهای خود را با بینشهای ارزشمند برای تصمیمگیری مبتنی بر دادهها و ایجاد نتایج بهتر تغذیه کنند.
- شبکهسازی
شبکهسازی یکی دیگر از مهارتهای مهم تجاری است که همه حرفهایها باید از آن استفاده کنند. چه بخواهید مشاوره در مورد یک چالش خاص داشته باشید و یا در حال آمادهشدن برای تغییر شغل باشید، افرادی که شبکه حرفهای شما را تشکیل میدهند میتوانند منابع ارزشمندی باشند. برای استفاده حداکثری از شبکه خود، فرصتهایی را برای خروج از منطقه امن خود و ایجاد روابط جدید باز کنید. هنگامی که شبکه خود را راهاندازی کردید، حفظ روابطی که ایجاد کردهاید و یافتن راههای جدیدی برای گسترش وب مخاطبین خود بسیار مهم است.